KRESZ
-
Elindult a BRINGAMAX program
Kategóriák: KRESZBringamax néven a biztonságos kerékpározás érdekében indított átfogó kampányt a rendőrség és a kerékpár-forgalmazók szövetsége.
Hiába kötelező néhány fontos tartozék a bicikliken, előfordul, hogy már vásárláskor hiányoznak a legfontosabbak. Például világítás, fényvisszaverő macskaszem vagy csengő nincs a kerékpáron. Ezért indított közös kampányt a rendőrség és a kerékpár-forgalmazók szövetsége, a cél, hogy minél több megfelelően felszerelt kerékpár legyen az utakon.
Az úgynevezett Bringamax program lényege, hogy azok a biciklik, amelyeknek már a vásárláskor hiánytalan a felszereltségük, igazoló matricát kapnak. Ezeket a vevő is könnyen felismerheti, és bízhat abban, hogy az üzletből megfelelően felszerelt kerékpárt vihet haza. A biztonságos felszerelést jelző matrica nálunk is megszerezhető. Évente csaknem
-
Új szabályok bringával közlekedőknek
Új előírások vonatkozhatnak a kerékpárral közlekedőkre egy kormány rendelettervezet szerint. A kormány honlapján megjelent tervezet legtöbb új szabálya a kerékpárok világítását módosítja. Jelenleg csak a hátsó világításnak kell olyannak lennie, hogy azt tiszta időben 150 méteres távolságból látni lehessen. Az új előírás ezt kötelezővé teszi az első lámpára is.
Az első- és a hátsó lámpa "elhelyezhető" a hajtó személyen is. Ez, illetve a rögzített lámpa villogó üzemmódú is lehet. A villogás frekvenciája - a percenkénti felvillanások száma - 120 és 200 közé kell, hogy essen. Ha utánfutót vontat a kerékpár, akkor csak az egyik lámpája villoghat, míg "normál" esetben az első és a hátsó lámpánál
-
Kerékpárosok figyelem! KRESZ változások
Teljesen felülvizsgálták kerékpárosok közlekedésére vonatkozó rendelkezéseket. Az ok, hogy a kerékpáros közlekedés napjainkban – az EU-ban és Magyarországon egyaránt – megkülönböztetett figyelmet élvez. Annak ellenére, hogy a kerékpárosok a közúti közlekedés legvédtelenebb résztvevői, mégis részarányuk az összes közlekedési baleseten belül aránytalanul magas.
A legfrissebb statisztikai adatok alapján 2009-ben 1830 kerékpáros okozott személysérüléses közúti balesetet, amely az összes baleset 10,2 %-ának felel meg. Nyilvánvaló, hogy ez az arány jóval magasabb annál, mint azt a kerékpárosok közúti forgalmon belül betöltött szerepe indokolna.